Største delen av de som bruker snapchat i dag er unge, men antallet eldre som bruker appen stiger stadig. På bakgrunn av dette er Snapchat en god plattform å bruke hvis man har en ung målgruppe.
PROMOTER
Annonser på Snapchat slik at du sikrer en del følgere allerede fra første stund. Hvis du i tillegg sender ut rabattkoder, eksklusive tilbud og lignende kan du øke salget og få et godt omdømme..
Det beste med Snapchat er den intime og personlige følelsen man kan skape mellom sender og mottaker. Denne følelsen kan man helt klart bruke til sin fordel for å skape bånd mellom selger og kunde. De siste 10 årene har menneskenes oppmerksomhetslengde sunket fra 12 til 5 minutter. Med Snapchat har man brukerens fulle oppmerksomhet i opptil 10 sekunder. Det har blitt vist at hvis du sender en mottaker 100 snaps, vil de åpne 99. Dette gir en unik mulighet for å fange mottakerens oppmerksomhet og for å få ut budskapet.
SURPRISE!
Nøkkelen til å skape en suksessfull snapchatkonto er og alltid ha merkerelatert innhold som er kreativt og overraskende -
BEHIND THE SCENE
Ved å sende filmer, bilder og teasere av hva dere driver med i Bedriften gir dere publikum et unikt innhold. Dette får mottakeren til å føle seg eksklusiv og du vil skape mer engasjement rundt merkevaren din. Det å få kjendiser til å sende snap på vegne av Bedriften er svært populært. Få dem til å sende en personlig melding, da vil mottakeren ha noe å snakke om til sine bekjente.
Snapchat er en mobilapplikasjon for deling av foto og video utviklet av en gruppe studenter ved Stanford University, og ble offisielt utgitt i App Store i september 2011.[1] Ved hjelp av denne tjenesten kan brukerne ta bilder, spille inn video, dele historier, legge til spesialeffekter (tekst og tegning), og sende sine bilder eller videoer til en egen kontrollert liste over mottakere.
Bildene og videoene som blir sendt blir kalt for snaps. Levetiden på snaps som blir sendt bestemmer avsenderen selv (per 31. mars 2016 kan en snap vare opptil 10 sekunder), og etter valgt tidsgrense vil bildet eller videoen bli slettet fra mottakerens enhet og selskapets servere.[2] Om mottakeren tar skjermbilde blir avsenderen varslet. Aldersgrensen er 13 år.[3]
Nye funksjoner gjør at man også kan chatte og ha LIVE video med en bruker.
I juni hadde Snapchat registrert 1,1 millioner norske brukere.
Nå blir det reklamer på Snapchat også!
Når du trykker deg gjennom de offentlige historiene til folkene du følger, vil du få opp annonser innimellom oppdateringene, med lyd og hele pakka dersom du har skrudd på det.
Det skal riktignok, og enn så lenge, være mulig å hoppe over dem.
Snapchat skal dessuten ha laget et utviklerverktøy som skal gjøre det enklere for annonsører å kjøpe og administrere reklamekampanjer på tjenesten, så det er bare å forbedrede seg på en litt ny Snapchat-hverdag.
Alt dette ifølge Din side